Automobilový průmysl uÅ¡el od svých zaÄátků dlouhou cestu. AvÅ¡ak jeden smÄ›r, který se od té doby nezmÄ›nil, je snaha vyrábÄ›t stále silnÄ›jÅ¡Ã a rychlejÅ¡Ã auta. Je to samozÅ™ejmÄ› proto, že je lidé preferujÃ. Kde se ale tyto preference vzaly? PoÄ lidé chtÄ›jà velmi silné auto, i když s nÃm budou v podstatÄ› jen popojÞdÄ›t po mÄ›stÄ›?
Â
Důvodů je hned nÄ›kolik. TÃm hlavnÃm je zde snaha mÃt nÄ›co lepÅ¡Ãho, než ten druhý. To ostatnÄ› nenà nic nového – již kdysi dávno se rytÃÅ™i vychloubali tÃm, kdo má rychlejÅ¡Ãho konÄ›. Princip je zde ten samý, jen zvÃÅ™e nahradil mechanizovaný dopravnà prostÅ™edek. NavÃc je zde fakt, že pokud poÅ™ÃdÃme pÅ™esnÄ› ten samý model jako náš soused, tak bude mÃt naprosto pÅ™esnÄ› stejnÄ› silný motor i maximálnà rychlost.
Â
Â
To se samozÅ™ejmÄ› v dneÅ¡nà dobÄ› může zdát hloupé. Když se nad tÃm zamyslÃme, vÄ›tÅ¡ina z nás jezdà pouze do zamÄ›stnánÃ, na nákup, pÅ™ÃpadnÄ› pro dÄ›ti do Å¡koly, a domů. RozhodnÄ› to nenà nic, na co by byl potÅ™eba silný vůz. To platà dvojnásob, když si uvÄ›domÃme, že ÄÃm silnÄ›jÅ¡Ã je motor, tÃm vyÅ¡Å¡Ã má spotÅ™ebu, a navÃc je i dražšà sám o sobÄ›.
Â
Bohužel, v pÅ™ekonánà výše zmÃnÄ›ného starého myÅ¡lenà nám bránà nÄ›kolik vÄ›cÃ. PÅ™ednÄ› mÃt to nejlepÅ¡Ã, v tomto pÅ™ÃpadÄ› pak nejsilnÄ›jÅ¡Ã auto, je hluboko zakoÅ™enÄ›ný instinkt, zvláštÄ› u mužů. U mnoha lidà se pak stane zdrojem jejich pýchy, že majà silné auto – byÅ¥ jediné, co udÄ›lali, bylo to, že si jej poÅ™Ãdili.
Â
Â
To vÅ¡ak také podporujà reklamy, i filmy, které nám neustále ukazujÃ, že ÄÃm silnÄ›jÅ¡Ã auto, tÃm je lepÅ¡Ã. Je to samozÅ™ejmÄ› snaha, abychom si kupovali pokud možno stále nový, silnÄ›jÅ¡Ã model. A ukazuje se, že to funguje, byÅ¥ v nÄ›kterých zemÃch vÃce než v jiných.
Â
Pokud si tedy budeme kupovat nové auto, je podstatÄ› lepÅ¡Ã realisticky zhodnotit, jaké pro nás bude ekonomicky nejvýhodnÄ›jÅ¡Ã. To nám totiž pomůže mnohem ménÄ›, a zdrojem pýchy může být to, že má tak nÃzkou spotÅ™ebu, zvláštÄ› za dneÅ¡nà ekonomické situace.